piątek, 8 lutego 2013

Kursik na koszyczek w kształcie serca

Witam wszystkich wieczorową porą:) Dostałam kilka maili z zapytaniem, jak zrobić koszyk w kształcie serca, postawiłam wrzucić kilka fotek, bo tak będzie mi łatwiej:) To taki przyśpieszony kursik, zatem postaram się dokładnie wszystko wyjaśniać:)
1. Zaczynamy od wycięcia z tektury dwóch serduszek w wielkości takiej, jaka będzie Wam potrzebna:)
2.   Zaznaczamy odległości co 2 cm a zaczynamy od dołu(linia w czerwonym kółeczku). Bardzo istotna jest ta kreseczka w niebieskim kółeczku, bo dzięki niej otrzymamy ładny kształt serduszka:) Przepraszam za te mazaki po prawej stronie serduszka, chlapnęło mi się na nie farbą, a już nie miałam czasu wycinać kolejnego:)
3,. W miejscu kreseczek naklejamy rurki:
Mi zbrakło kilka rurek do końca, ale to nieistotne, pamiętajcie, aby rurki przyklejać równolegle do kreseczek, które narysowaliśmy, nie naklejajcie ich pod skosem, bo kształt serduszka już nie będzie taki ładny:)
4. Przyklejamy drugie serduszko(moje nie jest idealnie równe, ale rysowane i wycinane na szybko:D)
 5. I teraz mamy dwie możliwości. Jeśli macie jakiś przedmiot, w kształcie serca, który mógłby Wam posłużyć jako wzornik, to wstawiamy go na podstawę, zaginamy rurki do góry i pleciemy jak standardowy koszyczek.
6. Jeśli nie macie wzornika, to w rurki wsuwamy druciki(jak przy wózeczku, czy samochodzie). Tylko pamiętajcie, aby drucik wsuwać do momentu aż wejdzie on nam w podstawę, tak, aby można było rurki zagiąć do góry. Jeśli drut nie wejdzie w podstawę, rurki będą opadać.
7. Gdy już we wszystkie rurki włożymy druciki to czas na zagięcie ich do góry. Ja je zaginam na szerokość paznokcia:
8. Zaginamy tak wszystkie rurki i pleciemy splotem ósemkowym, aż do uzyskania pożądanej wysokości. Mam nadzieję, że w miarę czytelnie wyjaśniłam mój sposób na stworzenie takiego koszyczka. Jeśli coś będzie jeszcze dla Was niejasne, to proszę śmiało pisać:) Pozdrawiam i uciekam do dalszej robótki, bo na jutro muszę skończyć bardzo ważny prezent:)


JEŚLI KORZYSTASZ Z MOJEGO KURSIKU, TO PROSZĘ PODAJ LINK DO MOJEGO BLOGA:)


13 komentarzy :

  1. Jeśli już zdecyduję się na papierową wiklinę, a coraz bardziej się zachęcam to zwrócę się do Ciebie po kilka rad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na koszyczek w kształcie serca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik:) Z chęią z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuję :) będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja wciąż mam obawy prze próbami takiego koszyczka ;p ale fajnie że taki mały kursik pokazałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczne to są Twoje pracę i te kursiki dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Zapraszam do bombonierkowej zabawy. Pozdrawiam serdecznie i lawendowo :)


    http://beatybombonierka.blogspot.com/2013/02/dam-drapaka.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik! Ja mam problem z pleceniem (chyba za mało powtórzeń:) bo mi się myli! Dlatego poszłam na łatwiznę i robię serca, bo nie są skomplikowane. A takie równiutkie dzieła, jak Twoje - podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. A wiesz, że dokładnie takie wczoraj mi się zamarzyło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny,oryginalny pomysł.Widzę,że można od ciebie ię wiele nauczyć.Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z rękodziełem.Zapraszam do mnie
    http://szaroburaporka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. swietny kurs ... chyba skozystam - walentynki blisko :)

    OdpowiedzUsuń